Zeleninou proti chrobám

Publikované 06.08.2013

  • Zeleninou proti chrobám

Zeleninou proti chrobám

Vedeli ste že zelenina môže byť využívaná ako zdravá alternatíva niektorých liekov? Tu je pár rastlín, ktoré by Vám mohli pomôcť od vašich zdravotných problémov. Nemôžu plne nahradiť klasické lieky, ale môžu Vám pomôcť od Vašich problémov a sú zaručene zdravé.

Paradajky pre zdravé srdce

Paradajka ako mnohé druhy zeleniny povzbudzuje chuť k jedlu. Tiež však pôsobí pozitívne na tráviaci trakt. Ničí totiž niektoré škodlivé baktérie a tým napomáha k celkovej očiste tráviaceho traktu. Paradajky ale tiež obsahujú látky, ktoré znižujú vysoký krvný tlak. Paradajky môžete jesť v ľubovoľnom množstve. Obsahujú celý rad vitamínov, predovšetkým vitamíny E, C, betakarotén a obrovské množstvo antioxidantov. Čerstvé paradajky alebo paradajková šťava vám teda môže uľaviť od radu tráviacich problémov a kaluží ako vynikajúca prevencia pred ochorením srdca a ciev.

Reďkovky na lepšie trávenie

Obyčajná reďkovka je dobrou prevenciou proti rakovinovému bujneniu. Jej charakteristická mierne pálivá chuť navyše podporuje a urýchľuje trávenie čo sa hodí najmä pri diéte. Navyše reďkovka obsahuje množstvo éterických olejov. Tie napomáhajú pri liečbe žlčníka, pretože podporujú produkciu žlče. Tiež pôsobí pozitívne na žalúdok a priedušky. S reďkovkami by sa to ale nemalo preháňať, doporučené je asi len pol reďkovky na deň.

Zdravie dominuje cibule

Vlastne cibuľa je asi najzdravšia zelenina, ktorú môžete na jedálniček zaradiť. Obsahuje látku zvanú alicín, tá posilňuje imunitný systém. Za najzdravšiu je považovaná klasická žltá cibuľa. Cibuľa má značné protizápalové účinky a slúži ako dobrá prevencia proti nádorom. V cibuľu môžete nájsť vitamíny A, B, C, E a veľké množstvo zinku pre správnu stavbu kostí. V spotrebe cibule sa nemusíte nijako obmedzovať, zjesť ju môžete najlepšie 60g za deň. Jediným faktorom, ktorý konzumácii cibule teda bráni je zápach z úst. Vždy ale jedzte zásadne čerstvé rozkrojenú cibuľu. Rozkrojením sa totiž cibuľa stáva počas jedného dňa toxická!

Mrkva pre správny zrak

Konzumáciou mrkvy dochádza k znižovaniu cholesterolu a tým zlepšuje priechodnosť ciev. Pomáha teda pri nedokrvení, niektorých kožných chorobách alebo oslabení organizmu. Je všeobecne známe, že mrkva chrání zrak. To pretože je dobrým zdrojom karoténu a vitamínov prospešných pre správny zrak. Je bohatá aj na vitamíny A, B a C, ďalej železo, vápnik, sodík či draslík. Mrkva je vynikajúcou potravinou, nie je náročná na pestovanie ani na skladovanie a môžete si ju rýchlo pripravit.Každý deň môžete spotrebovať najlepšie 2 celé mrkvy alebo vypiť pohár mrkvovej šťavy. Mrkva ale pri spracovaní karotén a ďalšie potrebné látky stráca, pri konzumácii celej mrkvy len 5%, pri strúhanie je to asi 40% a pri tepelnej úprave celých 60%. Mrkvu je dobré jesť s kvapkou panenského oleja, vďaka ktorému sa karotén v tele lepšie využije.





Sleduj na Facebooku, Twitteru, Google Plus

Tip: Diskutuj s ostatními ve fóru o pěstování

KOMENTÁRE

Zatiaľ nebol pridaný žiadny komentár.

Pridať komentár

Košík  

Žiadne produkty

0,00 Kč Poštovné
0,00 Kč Spolu

Košík Pokladňa